Kuluttajat vertailevat tuotteita ja palveluita – se,
kenellä on tarjota parhaat hinnat, ehdot ja toimitukset voittaa. Yrityksen on
pystyttävä jättämään vahva muistijälki, tekemällä asioita entistä harkitummin
kuin aiemmin. Verkkokaupassa asiakaslähtöinen ajattelutapa korostuu. Luulen myös,
että yritys jolla on ajan tasalla olevat, modernit ja selkeät verkkosivut ja
verkkokauppa on edelläkävijä.
Rajoitteet ja haasteet
Tekniset ja rahalliset rajoitteet ovat varmaankin
suurimpana syynä sille, että verkkokaupan kehitys jyllää paikoillaan. Yritysten
olisi rohkeammin voitava hyödyntää uutta teknologiaa, jotta he voisivat tarjota
sitä mitä nykypäivän kuluttaja odottaa palveluilta: selkeää ja tehokasta
palvelua. Suomalaiset yritykset eivät ole riskinottajia, mikä näkyy mainonnassa
ja verkkokaupoissa.
Olemme tottuneita että tekemisiämme rajoittaa milloin
mikäkin laki tai säädös jonka johdosta ei voida toteuttaa niitä hulluimpia
ideoita. (joku voisi vaikka loukkaantua). Meidän tulisi nimenomaan vahvemmin
vertailla ulkomaisia yrityksiä ja heidän tekemisiään ja ammentaa ideoita. On
myönnettävä että meillä ei ole lähestulkoon sellaisia volyymeja
kuluttajapuolella saatikka määrää myydä mitä esimerkiksi USA:ssa on..
Tässä vielä kuvamuodossa verkkokaupan tärkeydestä:
Kuva: omaa käsialaa, jollet arvannut. |
Täsmennätkö hiukan vielä miten verkkokaupan merkitys nähdään tunnuslukujen kautta? Mikä on verkkokaupan arvo maailman taloudessa?
VastaaPoistaLisäksi miten matkailuteollisuus suhteessa muuhun teollisuuteen pärjää vai pärjääkö? Jos ei niin miksi?