maanantai 29. huhtikuuta 2013

Verkkokaupan merkitys

Verkkokaupan olemassa olo on nykypäivänä lähestulkoon välttämätöntä, mikäli tavoitteena on tehdä myyntiä ja tavoittaa kuluttajia mahdollisimman monipuolisesti. Verkkokauppa on monelle pienyrityksille ainut tapa tavoittaa ostajia. Suomenkaltaiselle pienelle maalle verkkokauppa varmistaa myös maan rajojen ulkopuolisen tavoitettavuuden.

Kuluttajat vertailevat tuotteita ja palveluita – se, kenellä on tarjota parhaat hinnat, ehdot ja toimitukset voittaa. Yrityksen on pystyttävä jättämään vahva muistijälki, tekemällä asioita entistä harkitummin kuin aiemmin. Verkkokaupassa asiakaslähtöinen ajattelutapa korostuu. Luulen myös, että yritys jolla on ajan tasalla olevat, modernit ja selkeät verkkosivut ja verkkokauppa on edelläkävijä.

Rajoitteet ja haasteet
Tekniset ja rahalliset rajoitteet ovat varmaankin suurimpana syynä sille, että verkkokaupan kehitys jyllää paikoillaan. Yritysten olisi rohkeammin voitava hyödyntää uutta teknologiaa, jotta he voisivat tarjota sitä mitä nykypäivän kuluttaja odottaa palveluilta: selkeää ja tehokasta palvelua. Suomalaiset yritykset eivät ole riskinottajia, mikä näkyy mainonnassa ja verkkokaupoissa.
Olemme tottuneita että tekemisiämme rajoittaa milloin mikäkin laki tai säädös jonka johdosta ei voida toteuttaa niitä hulluimpia ideoita. (joku voisi vaikka loukkaantua). Meidän tulisi nimenomaan vahvemmin vertailla ulkomaisia yrityksiä ja heidän tekemisiään ja ammentaa ideoita. On myönnettävä että meillä ei ole lähestulkoon sellaisia volyymeja kuluttajapuolella saatikka määrää myydä mitä esimerkiksi USA:ssa on..

Tässä vielä kuvamuodossa verkkokaupan tärkeydestä:
Kuva: omaa käsialaa, jollet arvannut.

1 kommentti:

  1. Täsmennätkö hiukan vielä miten verkkokaupan merkitys nähdään tunnuslukujen kautta? Mikä on verkkokaupan arvo maailman taloudessa?

    Lisäksi miten matkailuteollisuus suhteessa muuhun teollisuuteen pärjää vai pärjääkö? Jos ei niin miksi?

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!

Real Time Web Analytics