Ennakkotehtävä nro 2
Verkkokaupan haasteena on saada asikas jäämään sivustolle ja viimeistelemään ostopäätös. Kun asiakas on saatu houkuteltua omalle verkkosivuille ja verkkokauppaan on yrityksen pystyttävä varmistamaan, että asiakas ei lähde “haahuilemaan” muille sivustoille. Varatessani hotellia tuntemattomalla paikkakunnalla haluan tietää mahdollisimman paljon hotellista, sen palveluista ja mitä lähistöllä voi tehdä. Haluan nähdä sijainnin kartalla, lukea asiakaspalautteista millainen aamiainen hotellilla on jne. Jos kaikki tieto löytyy helposti suoraan verkkokaupasta ja hintakin sattuu olemaan kohdillaan on aika varmaa että teen varauksen.
Verkkokaupan haasteena on saada asikas jäämään sivustolle ja viimeistelemään ostopäätös. Kun asiakas on saatu houkuteltua omalle verkkosivuille ja verkkokauppaan on yrityksen pystyttävä varmistamaan, että asiakas ei lähde “haahuilemaan” muille sivustoille. Varatessani hotellia tuntemattomalla paikkakunnalla haluan tietää mahdollisimman paljon hotellista, sen palveluista ja mitä lähistöllä voi tehdä. Haluan nähdä sijainnin kartalla, lukea asiakaspalautteista millainen aamiainen hotellilla on jne. Jos kaikki tieto löytyy helposti suoraan verkkokaupasta ja hintakin sattuu olemaan kohdillaan on aika varmaa että teen varauksen.
Kuvakaappaus chat-keskustelusta. |
Keskustelua asiakkaan kanssa
Seuraamassani
lifestyleblogissa ylistettiin Sokos tavaratalon chat-palvelua joka aktivoituu
kun sivustolle ilmestyy uusi vierailija. Sokoksen chatti toimii hyvin, sillä
asiakaspalvelijat vastaavat kysymyksiin asiantuntevasti. Tutkiessani
hiihtokeskuksien verkkokauppoja huomasin että myös Åren hiihtokeskuksella on
käytössään chat-palvelu.
Mielestäni asiakaspalvelun
tulee olemaan helposti saatavilla ja Åren verkkokaupassa Chat-kuvake onkin
selkeästi esillä sivuston oikealla reunalla. Chatin yhteydessä on myös usein
esitettyjä kysymyksiä –osuus. Avasin chat-ikkunan ja päätin kokeilla palvelua
tiedustelemalla ensi kauden hintoja. Ohjelma pyysi nimeäni jonka jälkeen sain
jonkunlaisen automaattisen tervehdyksen. Esitin asiani ja näin miten SkiStar1
alkoi kirjoitella. Valitettavasti Åren chatti kiukutteli hieman,
asiakaspalvelija katosi pariin otteeseen offline-tilaan mutta sain kuitenkin
vastaukseni muutaman minuutin sisään.
Kun yhä useammat ostavat
netistä tuotteita ja palveluja tulee kaiken tiedon löytyä yhdestä ja samasta
paikasta. Chatin kautta asiakas saa ajan tasalla olevaa, henkilökohtaista,
palvelua.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kerro ihmeessä!