maanantai 25. maaliskuuta 2013

Asiakaspalvelua verkossa


Ennakkotehtävä nro 2

Verkkokaupan haasteena on saada asikas jäämään sivustolle ja viimeistelemään ostopäätös. Kun asiakas on saatu houkuteltua omalle verkkosivuille ja verkkokauppaan on yrityksen pystyttävä varmistamaan, että asiakas ei lähde “haahuilemaan” muille sivustoille. Varatessani hotellia tuntemattomalla paikkakunnalla haluan tietää mahdollisimman paljon hotellista, sen palveluista ja mitä lähistöllä voi tehdä. Haluan nähdä sijainnin kartalla, lukea asiakaspalautteista millainen aamiainen hotellilla on jne. Jos kaikki tieto löytyy helposti suoraan verkkokaupasta ja hintakin sattuu olemaan kohdillaan on aika varmaa että teen varauksen.

Kuvakaappaus chat-keskustelusta. 

Keskustelua asiakkaan kanssa

Seuraamassani lifestyleblogissa ylistettiin Sokos tavaratalon chat-palvelua joka aktivoituu kun sivustolle ilmestyy uusi vierailija. Sokoksen chatti toimii hyvin, sillä asiakaspalvelijat vastaavat kysymyksiin asiantuntevasti. Tutkiessani hiihtokeskuksien verkkokauppoja huomasin että myös Åren hiihtokeskuksella on käytössään chat-palvelu.
Mielestäni asiakaspalvelun tulee olemaan helposti saatavilla ja Åren verkkokaupassa Chat-kuvake onkin selkeästi esillä sivuston oikealla reunalla. Chatin yhteydessä on myös usein esitettyjä kysymyksiä –osuus. Avasin chat-ikkunan ja päätin kokeilla palvelua tiedustelemalla ensi kauden hintoja. Ohjelma pyysi nimeäni jonka jälkeen sain jonkunlaisen automaattisen tervehdyksen. Esitin asiani ja näin miten SkiStar1 alkoi kirjoitella. Valitettavasti Åren chatti kiukutteli hieman, asiakaspalvelija katosi pariin otteeseen offline-tilaan mutta sain kuitenkin vastaukseni muutaman minuutin sisään.
Kun yhä useammat ostavat netistä tuotteita ja palveluja tulee kaiken tiedon löytyä yhdestä ja samasta paikasta. Chatin kautta asiakas saa ajan tasalla olevaa, henkilökohtaista, palvelua.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro ihmeessä!

Real Time Web Analytics